1. Pobierz aplikacje Microsoft Teams.
2. Zainstaluj aplikacje.
3. Po uruchomieniu kliknij kontynuuj i wpisz swój login z końcówką @office.smocza.edu.pl
4. Następnie wprowadź hasło jednorazowe (otrzymane od wychowawcy lub administratora) oraz ustal własne nowe hasło.
5.W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o weryfikacje numeru telefonu lub adresu e-mail; dzięki którym będziesz mógł samodzielnie odzyskać zapomniane hasło.
Można pominąć ten krok klikając "anuluj" (niezalecane).
1. Wystarczy, że w aplikacji otworzysz Kalendarz i wybierzesz opcję "Dołącz" na spotkaniu do którego chcesz wejść. Jeśli opcja "Dołącz" nie jest widoczna, możesz kliknąć w spotkanie prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Dołącz online"
1. Jeśli w Kalendarzu nie wyświetla Ci się lekcja to najłatwiej znaleźć ją w Zespole Twojej klasy (lub zespole Uczniowie jeśli są to zajęcia łączone).
2. Po wybraniu zespołu na kanale ogólnym wyświetlone są wszystkie dodane zajęcia
3. Możesz wejść w zaplanowane spotkanie i dodać je do kalendarza
Tylko jeśli dostaniesz wyraźną zgodę od nauczyciela prowadzącego dane zajęcia. Pamiętaj, że własność intelektualna oraz wizerunek podlegają ochronie prawnej.
Tak, ale tylko za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia, jeśli nie masz w tym czasie innych zajęć przewidzianych w planie.
Poproś nauczyciela o dodanie do spotkania lub przesłanie linku.
Szczegółowe zasady dotyczące zajęć, będą podawać nauczyciele. Kamera może być wymagana np.: przy odpowiedzi ustnej, czy podczas dyskusji.
Jeśli nie masz kamery w komputerze pamiętaj, że możesz zainstalować Teams na telefonie lub tablecie (iOS, Android).
METODA II
1. Otwieramy zakładkę "Zespoły" z lewej strony okna aplikacji i wybieramy zespół klasy dla której chcemy dodać zajęcia. (jeśli wyświetla nam się wcześniej wybrany zespół klikamy w zakładkę "Zespoły" ponownie, aby wrócić do widoku wszystkich zespołów)
2. W kanale ogólnym (domyślnym) w prawym górnym rogu znajduje się rozwijane menu (mała strzałka w dół) dotyczące spotkań. (Uwaga! przy pomniejszonym oknie aplikacji ikona menu będzie w kształcie samej kamery). Z menu wybieramy opcję Zaplanuj spotkanie.
3. Dodajemy nazwę spotkania i ustawiamy datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia. (Uwaga! w najbliższym czasie nie ustawiamy wydarzeń cyklicznych)
4.Klikamy Wyślij w prawym górnym rogu okna
METODA I
UWAGA!!! z powodu błędu w działaniu platformy Ms Teams poniższa metoda nie umożliwia dodanie kanału klasy do spotkania. Dlatego do odwołania zaleca się stosowanie METODY II opisanej powyżej.
1. W widoku Kalendarza klikamy na interesujący nas dzień i godzinę lub wybieramy przycisk "Nowe spotkanie".
2. W oknie które się pojawi wpisz nazwę przedmiotu i klasę której dotyczą zajęcia (np.: IVA Matematyka, 2B Język Angielski)
3. Ustal dokładną godzinę rozpoczęcia i zakończenia
4. Dodaj kanał klasy której dotyczą zajęcia (Uwaga! Tej opcji nie można edytować później). Dla klasy 3A będzie to na przykład IIIA>Ogólny (Jeśli zajęcia dotyczą kilku klas użyj kanału Uczniowie>Ogólny).
Gdy nie widzisz kanału klasy którą uczysz możesz do niej dołączyć na karcie Zespoły.
5. Jeśli spotkanie ma się powtarzać cyklicznie wybierz opcje niestandardową i ustal datę zakończenia występowania.
Niebawem pojawi się tutaj więcej odpowiedzi, ale jeśli już teraz masz więcej pytań napisz na adres: